niedziela, 19 lutego 2017

Pory roku - zima


       W ostatnim poście pisałam o zimie za oknami. Na szczęście zdążyłam ją utrwalić, bo po tym jak dziesiątki blogerek zaczęło przywoływać wiosnę, zima przestraszyła się i i od dwóch dni ciepło na dworze. Deszczowo. Szkoda, bo dopiero połowa lutego. Jeszcze tyle dzieci ma ferie. Poza tym przyznam szczerze, że wolę po tysiąckroć biel śniegu niż szaroburość. Mrozek i białe chodniki niż slalom w deszczu między kałużami. Oj, zmokłam w piątek straszliwie:(

      Próbując zatrzymać zimę pokażę dzisiaj moją zimę, haftowaną. Jest to już ostatnia część haftu "Cztery pory roku". Niestety ostatnia. Na początku było tak:




Zrezygnowałam z okienka z napisem i  zmieniłam rozmieszczenie elementów w górnej części haftu. Potem zaczęły wyłaniać się spod igiełki konturki, a ramka zaczęła okrążać haft



Aż cały hafcik był gotowy. Bałwanek miał oczka i nosek, zaczął się wesoło uśmiechać. Pojawiły się też krzaczek i drzewko, i płotek



Z napisem było troszkę kłopotu, bo jak go wykonać nie mając gotowego alfabetu? Improwizacja na całego, ale chyba w kształcie przypomina oryginał i co ważne kolejne napisy są podobne do siebie, i co jeszcze ważniejsze, nazwy pór roku są po polsku:)



      Nieskromnie napiszę, że podoba mi się ten obrazek. Podobał schemat, a i teraz gotowy haft. Fajne pomysły na każdą z pór roku, fajne obrazki i kolory. 



Jeszcze tylko dodam coś ode mnie, w tym pustym fragmencie na środku i można oprawiać i cieszyć oko. Miejsce w domu już od dawna mam upatrzone


O początkach haftu, o wiośnie można TU przeczytać, lato można TU podejrzeć, a o jesieni TU pisałam. 

13 komentarzy:

  1. Piękny haft! Gratulacje ukończenia haftu! Koniecznie pokaż po oprawie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super!!! Napisy wyszły rewelacyjnie i wcale nie wyglądają na improwizację. Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo ładnie, tak optymistycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękny haft! Śliczne 4 pory roku wyhaftowałaś

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny haft :) Zresztą jak na wszystkich czterech pracach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczny hafcik i nawet zima jest bardzo kolorowa:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny-taki optymistyczny,,,oj jak ja dawno nie wyszywałam:((

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny. Gdzies go miałam, oczekującego w kolejce do wyszycia.
    Ale zapodział się.
    Piękny zestaw.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale śliczny :-) A tam na środku najprościej ramkę w dół pociągnąć. U mnie, po kilku wietrznych i deszczowych dniach zaczął padać śnieg, ale że temperatura dodatnia, to tylko chwilę poleży. Dziękuję za wizytę i komentarz u mnie, pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń