piątek, 12 sierpnia 2011

Pieguski na ciasto i nieplanowane zakupy

Obiecałam, że zamieszczę przepis na moje ciasto porzeczkowe. W cieście są pieguski w tańszym wydaniu, takie z Biedronki. (Można chyba też użyć oryginalnych.) Bałam się, że za długo by tłumaczyć o co mi chodzi, więc wymyśliłam, że jak je kupię i wkleję fotę będzie szybciej, hihihiihi
Może i tak, ale sami zobaczcie jak skończyły się zakupy ...



Miały być 2 paczki ciastek, a są: ciastka, pieczątki i dziurkacze, żeby jeszcze jeden zestaw. Skąd! Dostałam rozdwojenia jaźni jak zobaczyłam jaki jest wybór. Grzebałam, grzebałam, przebierałam, dokładałam i odkładałam, aż ... kupiłam 3 zestawy. Mam tulipany w domu? Są w jednym z tych nowych zestawów? Eee nawet to nie przeszkodziło mi by kupić zestaw z kolejnym tulipanem. Masakra! Normalnie ciąża rzuciła mi się na mózg. Dobrze, że z pieczątkami poszło łatwiej:)))) W sumie jeden zestaw był z motywami roślinnymi, pozostałe ze zwierzętami, jeden z pojazdami. W każdym razie cieszę się z zakupów, a tulipana oddam komuś w jakiejś wymiance:)


To teraz przepis na ciasto z poprzedniego postu. 


Przepis na ciasto porzeczkowe
2 opakowania piegusków oryginalnych (ale tych bez rodzynek) albo takich jak powyżej - rozkruszyć na pył
Pół kostki masła (100 g) rozpuścić w rondelku.
Dodać rozkruszone ciastka i grzać dopóki czekolada nie zacznie się rozpuszczać. Krótko.
Wyłożyć tę masę do małej tortownicy, wyrównać lekko uciskając i wstawić do schłodzenia do lodówki.
W tym czasie robimy masę.
1 opakowania serka mascarpone 250g  - ucieramy. 
250g śmietany kremówki ubijamy z 3 łyżkami cukru i z 1 śmietan-fixem. 
Jeśli ktoś lubi mniej lub bardziej słodkie ciasta to zwiększa lub zmniejsza cukier według własnych upodobań.
Mieszamy te dwie masy i wykładamy na schłodzone ciasto.
Teraz układamy owoce. Tak jak pisałam poprzednio, pasują wszystkie;) czyli truskawki, maliny, porzeczki, jagody, borówki amerykańskie, morele czy w wersji zimowej brzoskwinie-ananasy z puszki. 
Gdy je ułożymy, dopasowujemy smakowo galaretkę. Schłodzoną zalewamy całość i wstawiamy do lodówki. Ja zamiast 2 szkl. wody dałam 1,5 szklanki.
SMACZNEGO!!!


3 komentarze:

  1. To ciasto musi byc pyszne, koniecznie je zrobie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki wielkie za przepis, już sobie wydrukowałam i zrobię je w poniedziałek dla gości:) a szał dziurkaczowy w biedronce ogarnął i mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. haha widzę, że nie tylko ja zakupiłam dziurkacze z Biedronki, ale taka okazja

    OdpowiedzUsuń